Is een live event nodig om je doel te bereiken?
Je zakelijke evenement verduurzamen is een hot topic op dit moment. Maar laten we een stap eerder beginnen, is het live event uberhaupt nodig om het doel te bereiken? Want een event is bij voorbaat niet duurzaam.
We zien nog regelmatig bedrijven die veel events organiseren voor dezelfde doelgroep waarvan wij denken, waarom heb je die twee events niet samengevoegd. Of dat het event puur zenden is wat ook prima een online event had kunnen zijn.
Bijvoorbeeld een inhoudelijk event van een halve dag voor medewerkers en in dezelfde maand een bedrijfsweekend voor diezelfde doelgroep.
Als je nu een paar uur van dat weekend gebruikt voor de inhoud, scheelt dat al weer een event, dus…reisbewegingen, locatiegebruik, stroom, water etc…
Een mooi voorbeeld hiervan was het ‘Connect Weekend’ van ITQ wat we mochten organiseren in Kasteel Vaalsbroek in Vaals. Een weekend vol activiteiten, feestavonden en gezamenlijke momenten om het ‘connecten’ te bevorderen. Omdat je dit weekend toch iedereen bij elkaar hebt is het ook het perfecte moment om de strategie voor de komende periode te delen met alle medewerkers.
Je kunt hier natuurlijk een apart event ‘strategiedagen’ van maken, maar dat is echt niet nodig. Een ‘FUN’ weekend combineren met inhoud gaat juist heel goed samen. Op deze manier is het effectiever en duurzamer.
Nogmaals, het verduurzamen van je event is echt een hele goede stap, maar kijk eerst of het live event wel écht nodig is.
Foto: Jan Buteijn
Wil je tips over hoe je event zou kunnen samenvoegen?
Beelden: GenietMee
0 reacties